Blog Archives

Bridgekerho

9.1.2015
Bridgekerho

Bridgekerho kokoontuu kevätkaudella 2015 ensimmäisen kerran perjantaina 16 päivänä tammikuuta klo 14.00. Kerholaiset voivat tuoda mukaan ystävänsä, joilta peritään 2 euron suuruinen pelimaksu. Lisätietoja saa Merja Talkamolta: merja.talkamo(at)muhvelotti.fi Tervetuloa!

Kirjalauantai

7.2.2013
Tanskan kirjallisuus oli kirjalauantain teemana 11.2.2012

Kirjakerhon kirjalauantait pidetään Naisliitossa klo 14-16. Jäsenet ystävineen ovat tervetulleita. Lauantaina 18.10.kello 14 käsitellään mahtinaisia- ulkomaalaisista, elossa olevista vaikuttajanaisista kertovia teoksia. Lauantaina 15.11 kello 14 aiheena on arabiankielinen nykykirjallisuus. Lauantaina 13.12. kello 14 esillä ovat osallistujia 2014 miellyttäneet kirjat.

Koulutuspäivät

6.3.2012
Koulutuspäivät

Suomalaisen Naisliiton ja Helsingin Osaston yhteinen koulutustoimikunta järjestää kerran vuodessa koulutuspäivän. Viime vuosina tapahtuma on pidetty Ravintola Kaisaniemessä Helsingissä.  Kaikki puheenvuorot ovat luettavissa Suomalaisen Naisliiton sivuilta, joihin pääsee oikealla olevasta linkistä.

Giovannan torttu

3.11.2011
Giovannan torttu

Naisliiton herkkukerhon viimeisin luomus on Giovanna-rouvan suussa sulava suklaatorttu, joka tehdään näin: Sulata 100 g voita ja 200 g taloussuklaata vesihauteessa. Vatkaa 4 keltuaista, 200 g tomusokeria ja ½ dl perunajauhoja vaahdoksi. Lisää suklaaseos keltuaisvaahtoon. Vatkaa 4 valkuaista vaahdoksi ja lisää 2 tl vanilliinisokeria. Nostele valkuaisvaahto suklaaseokseen. Kaada taikina huolella voideltuun ja korppujauhotettuun irtopohjavuokaan ja paista 175 asteessa puolisen tuntia. Tupruta jäähtyneen tortun päälle tomusokeria. Torttu on matala ja kostea, mutta pinnaltaan rapea. Tarjoa lisänä kermavaahtoa.

Kuin satakielen laulu

3.11.2011
Kuin satakielen laulu

Helsingin Osaston julkaisu on 100 -vuotisjuhlan kunniaksi ilmestynyt ”Kuin satakielten laulu” kertoo Osaston tärkeimmät tapahtumat oman huoneiston hankinnan riemusta ja riesasta stipendisäätiön perustamiseen ja naisasiakirjaston luomiseen seminaareja, naisten kymppiä ja bridgeä unohtamatta. Kirjan pääosassa ovat naisasianaiset, joiden kanssa ja kautta kerrotaan menneestä: äänioikeuden saannista, kansainvälisten yhteyksien luomisesta ja tasa-arvoisen hyvinvointivaltion synnystä. Kevennystä tuovat henkilökuvat ja anekdootit. Maija Kauppisen toimittama 192 -sivuinen kirja maksaa 17 euroa (22 € postikuluineen) ja sitä voi tiedustella toimistolta.